Op deze pagina tref je de resultaten die we als Werkplaats SAMEN tot nu toe hebben geboekt binnen het thema Normaliseren. Voor een actueel overzicht van de huidige activiteiten ga je naar de pagina van het Leernetwerk Normaliseren.
Onderzoeken
- Aanbod echtscheiding
- Gehoorschade
- Klein-maar-Fijnprojecten Normaliseren
- Lerend Transformeren
- Onderbouwing triagewerkwijze in de jeugdgezondheidszorg
- Onderzoek pilot Schoolcoach
- Samen voor de jeugd - magazine
- Signaleren in de jeugdgezondheidszorg
- Zorg voor multiprobleemgezinnen
Bijeenkomsten
Samenwerken met gemeenten
- Masterclass Zorg voor Jeugd: We móeten het tij keren, 16 april 2024
- Bijeenkomst Datagedreven werken, 25 oktober 2023
- Masterclass wethouders en beleidsmakers Jeugd 2023
- SAMENwerken Leernetwerken en gemeenten, 23 maart 2022
Leernetwerkbijeenkomsten Normaliseren
- Leernetwerkbijeenkomst 1 juli 2024
- Leernetwerkbijeenkomst, 27 maart 2024
- Leernetwerkbijeenkomst, 29 november 2023
- Leernetwerkbijeenkomst, 4 oktober 2023
- Leernetwerkbijeenkomst, 5 april 2023
- Leernetwerkbijeenkomst, 8 februari 2023
- Leernetwerkbijeenkomst, 7 december 2022
- Leernetwerkbijeenkomst, 5 oktober 2022
- Leernetwerkbijeenkomst, 6 april 2022
- Leernetwerkbijeenkomst, 22 februari 2022
- Leernetwerkbijeenkomst, 1 december 2021
- Leernetwerkbijeenkomst, 13 oktober 2021
- Leernetwerkbijeenkomst, 26 mei 2021
- Leernetwerkbijeenkomst, 31 maart 2021
- Leernetwerkbijeenkomst, 27 januari 2021
- Leernetwerkbijeenkomst, 11 november 2020
- Leernetwerkbijeenkomst, 16 september 2020
- Leernetwerkbijeenkomst, 10 juni 2020
- Leernetwerkbijeenkomst, 1 april 2020
Publicaties
- Blijvend leren en innoveren in het hoger onderwijs aan (aankomend) professionals in het jeugddomein
- Normaliseren in onderwijs en jeugdhulp: Een gezamenlijke opgave (N.B. De huidige benaming van De Gezinsconsulent bij JES Rijnland is De Brugfunctionaris. Daar waar in het rapport en op de praatplaat over De Gezinsconsulent wordt gesproken, dient De Brugfunctionaris te worden gelezen.)
- E-magazine 2020-2024: Leernetwerk Normaliseren
- E-magazine 2020-2024: Hoe de Werkplaats SAMEN bouwt aan een betere zorg voor de jeugd
- De Kracht van het Gewone, 2023
- Verslag groepsgesprekken Normaliseren, 2022
- Visie op Normaliseren, 2022
- Literatuuronderzoek Normaliseren, 2021
- SAMEN Magazine: Delen en leren voor een betere zorg voor jeugd, 2020
- Care use and its intensity in children with complex problems are related to varying child and family factors: A follow-up study, N.M. Pannebakker, P.L. Kocken, P. van Dommelen, K. van Mourik, R. Reis, S.A. Reijneveld, M.E. Numans, 2020
- De ervaringen van multiprobleemgezinnen met communicatie in de zorg: I. Moor, N.P. Pannebakker, S. Wins & P.L. Kocken, 2018
- Actieonderzoek als leidraad om te transformeren? Een voorbeeld uit de praktijk; C. Kuiper, E. ter Beek, F. Pannebakker, L. van Harten, 2018
- Parent Training Programs for Ethnic Minorities a Meta-analysis of Adaptations and Effect; K. van Mourik, M.R. Crone, M.S. de Wolff, R. Reis, 2016
- Parents' beliefs about the cause of parenting problems and relevance of parenting support: Understanding low participation of ethnic minority and low socioeconomic status families in the Netherlands; K. van Mourik, M.R. Crone, T.V.M. Pels, R.Reis, 2015
- Does one size fit all? The case for ethnic specific standards to assess growth in South Asian children; J.A. de Wilde, 2015
- Standaard Signaleringslijst; M.H.C. Theunissen, G.P.A. de Lijster, J.A. de Wilde, P.L. Kocken, 2013