Op deze pagina tref je de resultaten die we als Werkplaats SAMEN tot nu toe hebben geboekt binnen het thema Leren & implementeren. Voor een actueel overzicht van de huidige activiteiten ga je naar de pagina van het project Leren & implementeren.
Onderzoeken
- 1Gezin1Plan
- Digitale GIZ
- Effectiviteit van de GIZ-methodiek
- GIZ Haaglanden
- Lerend Transformeren
- Samen opleiden
- Samen-Werken, Samen-Leren
- Zorg voor multiprobleemgezinnen
Bijeenkomsten
- Jaarconferentie SAMEN, 13 september 2022
- Jaarconferentie SAMEN, 16 september 2021
- Werkconferentie SAMEN VERDER, 19 november 2019
- Zorg voor jeugd 2040, 8 november 2019
- GIZ Ontrafeld, 11 april 2019
- Werkplezier in de jeugdsector, 22 januari 2019
- Jaarconferentie 2018, 29 november 2018
- Kom in actieonderzoek!, 25 oktober 2018
- SAMEN vieren en leren van successen, 4 september 2018
- Leren van ervaringen, 12 juni 2018
- Kwalitatief onderzoek, 19 april 2018
- Ervaringskennis binnen SAMEN, 19 maart 2018
- Implementeren: denken én doen, 25 januari 2018
- Conferentie 2017, 27 november 2017
Publicaties
- Scoping Review Samen leren en innoveren in het domein Werk & Inkomen
- SAMEN Magazine: Delen en leren voor betere zorg voor jeugd, 2020
- An integrated approach to meet the needs of high-vulnerable families: a qualitative study on integrated care from a professional perspective, L.A. Nooteboom, S.I. van den Driesschen, C.H.Z. Kuiper, R.R.J.M. Vermeiren, E.A. Mulder, 2020
- Towards Integrated Youth Care: A Systematic Review of Facilitators and Barriers for Professionals, L.A. Nooteboom, E.A. Mulder, C.H.Z. Kuiper, O.F. Collins, R.R.J.M. Vermeiren, 2020
- Handleiding 'Bouwstenen van evalueren voor jeugdhulpprofessionals', 2019
- De ervaringen van multiprobleemgezinnen met communicatie in de zorg: I. Moor, N.P. Pannebakker, S. Wins & P.L. Kocken, 2018
- Actieonderzoek als leidraad om te transformeren? Een voorbeeld uit de praktijk; C. Kuiper, E. ter Beek, F. Pannebakker, L. van Harten, 2018
- Samen leren: het ontwikkelen en benutten van kennis met opleidingen en zorgprofessionals: Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen. 95. L.A. Nooteboom, J. Eilander, J. Theunissen, I. Baten, E. Mulder, I. Voordouw, 2017
- Standaard Signaleringslijst; M.H.C. Theunissen, G.P.A. de Lijster, J.A. de Wilde, P.L. Kocken, 2013
Actueel
Werkplaats SAMEN draagt bij aan blijvend leren en innoveren in het hoger onderwijs!
Samen bouwen aan een sterke toekomst voor de zorg voor jeugd: Verdiepingssessies februari 2025
Meer expertise over lerende organisaties binnen SAMEN
Werkplaats SAMEN lanceert inspirerend e-magazine
Nieuw rapport nodigt uit tot het ontdekken van het LISO-framework