Nieuw rapport nodigt uit tot het ontdekken van het LISO-framework

Graag delen we vanuit het project Leren & implementeren het meest recente rapport, getiteld ‘Een Delphi-studie naar het LISO framework’. In deze studie hebben praktijkexperts het LISO-framework voor organisatie-overstijgende leernetwerken in het sociaal domein verder ontwikkeld, waarbij zij waardevolle inzichten hebben toegevoegd. Dit framework is ontwikkeld binnen SAMEN.

 

Een Delphi-studie is een onderzoeksmethode waarbij data worden verzameld bij experts binnen het betreffende vakgebied. In ons onderzoek hebben we de werkzame elementen voor het werken in leernetwerken geïdentificeerd, aanvullend op de wetenschappelijke inzichten die we eerder hebben verzameld (zie Onderbouwing, artikelen en bronnen – Leernetwerken in het sociaal domein).

 

Ook hebben de praktijkexperts de werkzame elementen gewogen: welke elementen zijn meer en welke minder van belang bij het opstarten en evalueren van organisatie-overstijgende leernetwerken? De bevindingen bieden niet alleen inzicht in de huidige stand van zaken, maar benadrukken ook de verdere ontwikkeling van het LISO-framework als leidraad voor effectieve leernetwerken.

 

Met ons onderzoek hebben we een belangrijke stap gezet in het begrip en de praktische toepassing van organisatie-overstijgende leernetwerken. Daarom nodigen we je van harte uit om het rapport te lezen of het framework te bekijken waarin de resultaten van ons onderzoek zijn verwerkt. Jouw betrokkenheid draagt bij aan het vergroten van onze collectieve kennis en impact.

 

Heb je vragen of wil je meer informatie? Aarzel niet om contact op te nemen met projectleider Noortje Pannebakker (noortje.pannebakker@tno.nl)

Download hier het rapport ‘Een Delphi-studie naar het LISO framework‘ (download start direct)

 

Geplaatst in Leren & implementeren, Nieuws.